Rugsėjo 22-ąją mūsų mokymo centre vyko netradicinės pamokos, skirtos Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-osioms gimimo metinėms. Šios veiklos skatino mokinius pažinti menininko kūrybą, ieškoti sąsajų su įvairiomis disciplinomis ir patiems kūrybiškai interpretuoti jo paveikslus, muziką, poeziją, simbolius.

Lakštingalos paslaptis

Pamokoje „Kas yra lakštingala?“ biologijos mokytoja Viktorija Matulevičiūtė ir dailės mokytoja Lina Pranaitė padėjo 9 klasės mokiniams suprasti dvejopą lakštingalos prasmę – kaip gyvo organizmo ir kaip kultūrinio įvaizdžio. Mokiniai nagrinėjo biologines lakštingalos savybes, o kartu diskutavo, ką šis paukštis simbolizuoja: laisvę, meilę, tremtį, tylą, melancholiją, mirtingumą ar pasiaukojimą. Vėliau jie kūrė savo lakštingalas, naudodami natūralius dažus ir įvairias menines technikas.

Laiškas

Lietuvių kalbos mokytoja Genovaitė Narkevičiūtė ir anglų kalbos mokytoja Edmona Jusienė vedė integruotą pamoką „Laiškas“ 10 klasės mokiniams. Pamokos pradžioje mokiniai porose pristatė skaidres apie M. K. Čiurlionio gyvenimą, kūrybą, pomėgius bei įdomius faktus lietuvių ir anglų kalbomis. Kūrybinės užduoties metu, perskaitę menininko laiškus žmonai Sofijai, jie patys rašė laiškus Čiurlioniui. Pamokos pabaigoje mokiniai atliko Kahoot testą anglų kalba, kuris padėjo įtvirtinti žinias. Visą veiklą lydėjo M. K. Čiurlionio simfonija „Miškas“, sukūrusi ypatingą atmosferą.

Tyla ir paukščių valstybė

Pamokoje „Ekologinė krizė ir tylos metafora“ biologijos mokytoja Virginija Poderienė kartu su V25 grupės mokiniais analizavo Čiurlionio paveikslą „Tyla“. Diskusijose išryškėjo šiuolaikinės problemos – paukščių nykimas, klimato kaita, urbanizacija. Vėliau mokiniai atliko kūrybinę užduotį: komandomis kūrė „paukščių valstybę“ – jos įstatymus, potvarkius bei čiulbėjimo taisykles.

Skaičiai ir menas

Matematikos mokytoja Vita Šlapkauskienė organizavo komandines varžytuves PB25 ir V25 grupių mokiniams „Matematika + Čiurlionis“. Spręsdami uždavinius, dalyviai lavino loginį mąstymą ir atrado ryšius tarp skaičių bei menininko kūrybos. Laimėjo komanda, kuri pirma už teisingai išspręstus uždavinius surinko raides ir sudėliojo sakinį. Ši netradicinė pamoka parodė, kad matematika gali būti ne tik tiksli, bet ir kūrybiška.

Laiškai menininkui

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Danutė Gavenauskienė pakvietė PB24 grupės mokinius parašyti laiškus Čiurlioniui. Kūrybinėje užduotyje jie įsivaizdavo save kaip artimą menininko bičiulį ir, remdamiesi istorinėmis žiniomis, kūrė jautrius, autentiškus laiškus.

Kūrybinės varžytuvės

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas Romas Papinigis 9 klasės mokiniams surengė kūrybines varžytuves tema „Iš M. K. Čiurlionio paveikslų“. Mokiniai išsitraukė eilėraščius, juos garsiai skaitė ir rinkosi paveikslus, kurie, jų manymu, geriausiai atspindėjo kūrinių nuotaiką bei idėjas.

Menas ir skonis

Profesijos mokytoja Giedrė Polikevičienė su K25T ir K25P grupių mokiniais kepė mielinį pyragą su cinamono įdaru. Mokiniai ant pyrago išformavo M. K. Čiurlionio paveikslą „Bičiulystė“, taip jungdami konditeriją ir meną. Mokiniai aktyviai įsitraukė, eksperimentavo su formomis bei džiaugėsi galutiniu rezultatu.

Šios netradicinės pamokos parodė, kad M. K. Čiurlionio kūryba išlieka gyva ir aktuali. Ji įkvepia kalbėti apie meną, mokslą, gamtą ir žmogų – jungia disciplinas bei skatina mokinius pažvelgti į mokymąsi kūrybiškai.